Macam Mana Wat Muka Garang?

Har3x~ Amat seram sejuk title ini berkumandang. Apa kes muka garang dude? Apa sebenarnya ingin diterangkan dengan kegarangan muka yang tidak patut dipertontonkan? Adakah aku tidak berpuas hati dengan insan2 yang bermuka garang? Atau adakah diriku ini selalu dikatakan garang? Nop2, teeeett. Aku cuma terfikir, macam mana mo wat muka garang agar ditakuti dan digeruni, har3x~ Dan ini juga bukan tips2 untuk wat muka garang. Apahal ku merapu sedemikian rupa? Sal kalo aku wat garang pun orang memang cakap tak garang punya. Muka baik, suci sampe boleh naik awan guling lagi kalo aku nak, har3x~ Betapa beruntungnya awek-awek jepun jika mendapat beta, gaga~

Ada bagusnya bermuka garang sekali-sekala, tiadalah juga orang berani sangat nak pijak kepala kita dengan sewenang-wenangnya. Bayangkan kita punya muka suci jak, konfom kena amek kesempatan dalam kesempitan sal mereka fikir kita tak berani lawan punya. Lagi2 kalo bab penyabar melebih, setiap saat waktu dan ketika pasti andalah orang pertama dicari sal muka terlebih suci. Tiada salah pun jika meminta tolong, tapi ni minta tolong pun bukan skill minta tolong, tapi bab menyuruh a.k.a mesti tolong. Jadi kalo wat muka garang, paling2 segan dorang nak amek kesempatan selalu.

Uuh, aku cerita ni macam aku pula yang kena, har3x~ Hakikatnya, tidaklah, sal muka ku muka serius sentiasa, cukup2la uda wat muka tu. Just masalahnya orang akan cakap sombong pula, har3x~ Tapi bek lagi aku wat muka garang, tapi sampe sekarang aku terfikir adakah diri ini tak cukup garang, gaga~ Tatkala ketika diri ini suatu ketika dulu menjadi warga pendidik dengan title “guru ganti”, ajar budak darjah satu yang semestinya tidak hairan jika penuh kebisingan, apatah lagi kuat main. Masa tu 2nd day ngajar, ku try amek penyapu, hentak2 atas meja suru diam. Sekali sorang tu dengan selamber jak cakap, “Ala, tidak garang pun”, Yarabi, udala penyapu, title lagi besar dari rotan panjang sejengkal, muka selamba cakap macam tu. Nasib budak, kalo tidak, har3x~

Kesimpulannya, aku tetap muka cam ni, tidak mungkin akan bertukar ganti, haram wei ubah ciptaan tuhan. Apapapun, jadilah diri anda, hatta muka anda suci bayi sekalipun, kero kero~

Cap kaki : Nasib muka Made by Allah, kalo Made in China konfom cepat rosak.. Har3x~

Ini juga ceriteranya

  • Edisi Raya ~ Cuti Oh CutiEdisi Raya ~ Cuti Oh Cuti Weehuu ~ Ayat 1st tu lain macam jak. Awal juga tulis sal raya kan? Semangat juga, ahakz. Bukan apa, kira nak tulis Ramadhan pun, memang entri ni lagi berkait rapat dengan raya, Ramadhan […]
  • Dilema Lelaki PemendamDilema Lelaki Pemendam Hmmm? Lelaki pemendam rasa? Apa kes? Lelaki yang dianggap ego tetapi ada yang pemendam? Haruskah? Oh, mengapa¬† cerita lelaki pemendam ni. Tidak cool la. Hodoh tul lelaki memendam rasa […]
  • Serangan BalasSerangan Balas Sememangnya tidak dinafikan, dirimu memang paling rajin. Memang saspek gila aku dengan kerajinanmu. Cuma kerajinanmu mengundang masalah kepadaku. Mungkin kalau orang sebut rajin, konfom […]
  • Bila Mata Jadi BeratBila Mata Jadi Berat Berat? Berapa kilo? Fenomena mengantuk yang tidak boleh lepas terutama di kelas apatah lagi waktu kuliah. Pergh ~ Aku hairan sangat, kenapa, mengapa dan bagaimana aku yang tak pernah […]
  • Entri Lepas McEntri Lepas Mc Indah sungguh hari ini, biarpun hujan renyai-renyai tatkala tengahari. Waktu lunch telah tiba, memandangkan aku jak pulang sesorang di rumah, sal housemateku outstation, aku mengambil […]

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Profil


Seorang penjawat awam muslim yang menjadikan dunia bloging medium berkomunikasi di dunia maya. Berasal dari negeri di bawah bayu, Sabah dan merupakan blogger separuh masa.

Comments

  1. hahaha~ muka garang …. “tak Takut pun.. X garang pun..” =P

  2. nda pun… aku kan giant.. nda la takut.. haha!

  3. gaga.. giant? gmuk ka pula rupanya? ahakz..

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge
:p 8) :lol: =( :8 ;) :(( :o: :[ :) :D :-| :-[) :bloody: :cool: :choler: :love: :oups: :aie: :beurk: