Kenapa Asyik-Asyik Perempuan Yang Kena?

Asal baca blog ini, cerita tentang perempuan, asal tengok blog itu, berbicara mengenai perempuan. Kebanyakkan berunsur nasihat, tapi, kenapa asyik perempuan yang kena? Lelaki tak buat dosa juga ka?

Paling hot, cerita tentang aurat. Pantang nampak perempuan free hair, pakaian sendat, mesti dicerita habis. Kalau aurat lelaki, jarang-jarang kena cerita. Macam lelaki ni tiada aurat jak.

Spesifik lagi, bab tudung. Itupun kena hentam, walhal, tutup juga, ikut syariat juga. Cuma nak berfesyen, salah kah pula?

Ya, kat jalan raya lagi, bila ada silap sikit tentang pemanduan, mesti ayat standard “Lo, patutlah, perempuan”. Lepas tu mesti cerita bengang tengok perempuan bawa kereta. Lelaki ni terer sangat bawa kereta? Perfect sangat?

Asal masuk bab mengumpat, terus mata tengok perempuan. Mula tulis macam-macam cakap perempuan kuat mengumpat. Lelaki pun pandai mengumpat juga kan?

Tak kira apa lagi, balik-balik, perempuan juga kena. Tak adil langsung. Diskriminasi sungguh!

Ketahuilah Olehmu Wahai Wanita

Berapa banyak yang menyayangimu, menasihatimu. Perhatian yang diberikan bukan sekadar suka-suka, tapi kerana dirimu adalah perhiasan dunia. Seindah hiasan pastinya wanita solehah.

Berapa banyak peringatan buat wanita, hingga jarang kita lihat peringatan buat lelaki. Kerana itulah tanda kasihnya lelaki kepada wanita.

Keranamu wanita, beruntunglah kamu semua. Beruntung mendapat cinta yang tak terhingga.

 

SCemanoti : Psstt, saya pun sayang wanita, eh? Jeng3x~

Ini juga ceriteranya

  • Sikap Wanita Yang Disukai LelakiSikap Wanita Yang Disukai Lelaki Gaga~ Entri yang baik punya. Para wanita sekalian, lihat dan pandanglah, apakah sikap wanita yang menjadi idaman para lelaki. Ini yang selalunya la, bukan yang perlu ada. Setiap lela ki […]
  • Nescafe 3 In 1 : Isu Kutuk, BPM 2010 Dan Hadiah Hari JadiNescafe 3 In 1 : Isu Kutuk, BPM 2010 Dan Hadiah Hari Jadi Nescafe 3 in 1, bukan bermaksud diri ini mahu membelanja nescafe. Kalau sorang satu minta belanja nescafe 3 in 1, pergh, bankrap itu konfom. Ramai blogger kan di Malaysia ni, ahakz. Ada […]
  • Vlog Wanita Itu Haram?Vlog Wanita Itu Haram? Haram? Eh, kenapa haram? Fatwa mana ni? Kitew tak boleh suke-suke tau nak kata haram, ilmu tak tinggi manew nak kate haram. Bukan kitew tak jaga aurat pun, tertutup habis tau. Ikut sukew […]
  • Nak Yang Baik, Jadilah Yang TerbaikNak Yang Baik, Jadilah Yang Terbaik "Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu agar bertambah kekuatan ku untuk mencintai-Mu" Setiap manusia inginkan yang terbaik buat […]
  • Keluhan CintaKeluhan Cinta Dalam post ni, perkataan gua akan digunakan, lo "all" jangan sentap ya? Selalu gua nampak ayat-ayat status fb yang mengeluh tentang cinta hati mereka. Ada yang mengeluh sal tak jumpa […]

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Profil


Seorang penjawat awam muslim yang menjadikan dunia bloging medium berkomunikasi di dunia maya. Berasal dari negeri di bawah bayu, Sabah dan merupakan blogger separuh masa.

Comments

  1. ahaha..sebenarnya x kisah pun kalau tegur prempuan..tp jgn lah asyik menegur lepas tu berat sebelah..sape x marah kan..kalau nak tegur, tegur dua2 skali..lelaki dan perempuan..ni x..asyik prmpn je yg kena..
    ini namanya x adil..

    p/s : banyak lelaki yg main bola x tutup aurat tp xde org kisah pun..saba je la..
    luna qiszara recently posted..Pertama kali diganggu Anon yang ada nama

    • Ahakz.. Nak wat macam mana.. pempuan kena sayang lebih.. ehe..

      p/s : tidak dapat dinafikan.. nasib main bola pakai suar panjang jak.. huhu..

  2. setuju..setuju. 100% setuju.
    nobitasensei recently posted..Harapan

  3. entah..asek2 pompuan..asek2 pompuan..
    bab kete tu xjugak..ade jugak lelaki bawak kete mcm kura2.
    lepas tu sombong, ego tak bertempat. heh =.=”

    btw, mekasih sebab sayang kami..^^,

  4. oo..ye ke??bukan sebab orang lelaki
    tak boleh ditegur ke??
    heheh..larikkk!~~~~~

  5. huhu btoi2..perempuan banyak perkara yang harus dititik berat kerna sayangnya pada wanita lebih dari lelaki..

  6. cehhh~ klu lelaki salah, keen hentam je.. jgn main2 ngan anak penyu yg comel ni.. hahahahaha~ opssss~ =.=”
    keen~ recently posted..– the new me and i hate it –

  7. smkin cyg kt pompuan klau cmni ^^
    caliph recently posted..hayabusa di taman sakura

  8. hehe..
    bukan diskriminasi…

    tuh sebagai indikator bahawa sesungguhnya perempuan nih amat berniilai….dorang sayang kita semua,sebab tuh dorang nasihat n tegur….semua tuh tanda sayang…yeay..think positif
    buku conteng recently posted..Sesudah kenyang-ucaplah Alhamdulillah

  9. owh camtu ke…..
    touching2~
    huhu….
    Qistina recently posted..ziarah adinda tersayang

  10. saya kalo nk hentam, tak kesah laki ke pompuan..
    manusia jgk, kan?
    sume org ade salah dan silap memasing..
    jd, sudah jd tanggungjawab utk saling menegur dan membetulkan, kan?
    :D

    • memang lebih kurang jak jawapan adik dan kakak ni.. haha..
      Apapapun, dats r8.. hmm.. kadang2 terpaksa bersabar bg mreka yg tidak memahami tujuan teguran itu..huhhu..

  11. saya pun sayang perempuan :) keciq recently posted..RASA – RASA

  12. Totally agree with you dear..:)
    Pink diva recently posted..Random Things Should Know About Me

  13. Sy wanita…sy pun syg wanita..ihihi.
    comelnya entri… :8 ZRn recently posted..Dua Perkataan

  14. yupp.. segala peneguran adalah utk kebaikan. bukan keburukan.. terimalah seadanya. insyaAllah. thx for the advice ! :)

    jeng3x~
    wanita mana tu ya? hahaha

  15. alamak..sori aretikz..tak prasan entri ni smlm..mau edit sket kat entri terbaru aku tu..linkkan ke sini..baru ada backup sket. ahaks..

    perempuan fitnah dunia..memang susah nak elakkan drpd fitnah..sbb tu la lebih byk teguran diperlukan..tp bila diri dah tak makan nasihat..tu yg masing2 beranggapan teguran tu sbg kondem..
    Jejaka Terhangat recently posted..Blog Jejaka Terhangat Ayat Pedas- Bajet Bagus

    • Erk? Its Ok JT, hehe.. Kira backup lah yek? haha..

      Oh kondem.. Kenapalah dorang fikir kondem.. hmm.. nasib baik bersabar dalam berpesan-pesan..

  16. asyik2 pmpuan je kena. asal kena je pmpuan. begituuuuu.
    hehe. tp sebenarnye nasihat tu bagus. sebab sayang kan. heee
    i am S!L4H.. recently posted..Mase diambil bersama komputer anda

  17. salam..

    eheh..benda ni salu gak bermain2 dfikiran Mutiara.. :)

    tQ GTA!
    mutiara recently posted..Mutiara diet ais!

  18. ta tau nak komen ape .. aku nangis pas baca entry nie . trime kasih sebab sayangkan perempuan :'(
    deeya recently posted..Macik Jayat !

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge
:p 8) :lol: =( :8 ;) :(( :o: :[ :) :D :-| :-[) :bloody: :cool: :choler: :love: :oups: :aie: :beurk: