Segerakanlah Cinta

“Wahai gadisku, aku amat cinta padamu, bolehkah dirimu menjadi teman hidupku, kekasih hatiku? Aku pasti menjaga sepenuh jiwa ragaku, itulah janjiku!”

Argghh ~ Ayat jiwang! Selalunya si teruna yang melafaz dahulu, kemudian barulah si dara berkata (jika dia pun sama) :

“Aku juga cinta padamu”

Trend semasa, kita pun sedar akannya. Yang terasa akan berdiam, yang ego mempertikaikan, yang jahil cuba memutar-belitkan, cuma yang sedar, akan mempercepatkan urusan pernikahan.

Tidak dilihat (penyelesaian) bagi dua orang yang cinta-mencintai kecuali NIKAH ” (Riwayat Ibn Majah, al-Hakim, sohih menurut al-Hakim, As-Suyuti , Al-Jami’ As-Soghir)

Simpanlah ayat cintamu itu, simpanlah sehingga pada satu saat bergetar di dalam hati untuk melafazkannya, untuk mendengarkannya. Kerana saat itu, berjuta kali lafaz pun, akan pasti memberi bahagia.

Sabarlah pada saat itu, berusahalah ke arahnya, tak kira lelaki mahupun wanita, biarpun kita tak tahu siapa jodoh kita, oleh itu hendaklah meyakini pilihanmu, agar kita berusaha mencapai namanya di Luh Mahfuz sana.

Selangkah kamu ingin menyegerakan perkara baik, InsyaAllah, akan dipermudahkan-Nya.

 

Scemanoti : Masih terasa lelah kesan dari pertandingan Bola Sepak. Tapi gua cool, johan kan, keh keh keh.

Ini juga ceriteranya

  • Nak Yang Baik, Jadilah Yang TerbaikNak Yang Baik, Jadilah Yang Terbaik "Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu agar bertambah kekuatan ku untuk mencintai-Mu" Setiap manusia inginkan yang terbaik buat […]
  • Jodoh Itu Urusan AllahJodoh Itu Urusan Allah "Jodoh pertemuan, ajal maut di tangan tuhan" Ayat yang selalu diungkapkan, dan sememangnya ada kebenaran. Bayangkan 3 tahun sebelum itu kita menyukai seseorang, namun pada tahun ini […]
  • Persoalan Mereka Yang Belum BerkahwinPersoalan Mereka Yang Belum Berkahwin Yezza ~ Entri jiwang kali ini. Dalam hati ada taman kan. Ada bunga Matahari, hias-hias Pink, ada ungu-ungu, pergh ~ Yaiii, haha. Kita tinggalkan cerita Facebook yang nak close tu, tapi […]
  • Buat Yang Rasa Dirinya Kurang Hensem Dan Kurang CantikBuat Yang Rasa Dirinya Kurang Hensem Dan Kurang Cantik Betapa untungnya bila : "Pergh ~ Bini cantik, laki kerek, gua rasa muka gua macam Galang lagi layak dowh~~" "Ish, mesti dia pakai santau, macam mana muka macam jalan grubble dapat laki […]
  • Sempurna Dalam Tidak SempurnaSempurna Dalam Tidak Sempurna "Assalammualaikum" "Wa'alaikumsalam, yarabi, Safira, lama tidak jumpa. Apa khabar dirimu?" Hazirah lantas memeluk sahabatnya yang telah lama tidak ketemu. "Alhamdulillah, baik-baik saja. […]

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Profil


Seorang penjawat awam muslim yang menjadikan dunia bloging medium berkomunikasi di dunia maya. Berasal dari negeri di bawah bayu, Sabah dan merupakan blogger separuh masa.

Comments

  1. bagus klu cepatkan nikah ni.. tp tu la, kdg2 hlgn drp mak ayah.. kdg2 duit xcukup.. mmg byk cobaan klu nk wat benda baik.. mmg kena ada mujahadah yg tinggi la.. erkkk..?? heeee~ =.=

  2. ringkas dan bermanfaat.. hehe.
    erm bila mau nikah? jgn lupa jemput ya :)

  3. cinta ku…jika kau tanya pada bulan..eceh.

    tak pernah dah gua jumpa melafaz cinta lepas kawen zaman sekarang ni.

  4. ni yg buat husna rasa tak sabar tunggu kad kawen aretikz nih..haha

  5. eh ~ tapikan aretikz ade orang bagi tau “Kalau kita sukakan seseorang , jangan beritahu si dia . Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya .. Tapi luahkan pada Allah , beritahulah Allah . sebab Allah itu maha tahu jodoh kita siapa .” ^__^

    p/s : pehal yang cool lu sorang .. lu ker yang jaringkan gol ? huhuhu ~

    • Luah lepas kahwin xsalah pun.. yg mengurangkan sblum nikah tu.. huhu..

      p/s : lu rasa? haha..

      • lorrr ! org ckap pasal yg sebelum nikah laaa .. kalau da nikah tu opkos tiap hari sayang . nah ! pang sekali !

        p/s : gua ta rase lu hebat maen bola .. haha !

        • ahakz.. alolo.. xkan marah? hehe.. dirimu pun, katakan tapi.. apa yg tapi? part mana yg ditapikan itu? hehe..

          p/s : memang tak hebat maen bola, tapi main bola hebat.. haha..

  6. dan apabila syarat2 perkahwinan itu telah menepati maka segerakanlah pernikahan….aretikz nak kawin yer..???

  7. bilang sorang kakak ni time d hostel lg..bila cinta tu hadir..xpayahlaa buang karan kasi lafaz,sebab kau @ pun dia akan tau sediri,biarpun x dilafaz..betul kan?..emm,sy rsa btul..hahaha..

  8. ameen…semenjak 2 menjak ni isu nikah kawin sgt popular la..

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge
:p 8) :lol: =( :8 ;) :(( :o: :[ :) :D :-| :-[) :bloody: :cool: :choler: :love: :oups: :aie: :beurk: